Instagram/Blog Fotoğrafı Nasıl Çekilir? Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ocak 31, 2017





Herkese merhaba! Bugün sizlere Instagram ve Blog Fotoğrafları Nasıl Çekilir? Nelere dikkat etmeniz gerekir bunlardan bahsedeceğim.Özellikle fotoğraflarımı nasıl düzenlediğimi soran bir kaç kişi olmuştu,onlar içinde detaylı bir cevap olur umarım.
Yazıya başlamadan önce burada bahsettiğim herşeyi deneyen/ilham alanlar lütfen aşağıya yorum bıraksınlar ki işe yarayıp yaramadığını bilebileyim.Emeğimin karşılığını bu konuda almak istiyorum takdir edersiniz ki.


Genelde bir çok kişi "Instabloggerlar ne yapıyor ki sanki,sadece fotoğraf çekiyor,iki söz yazıp paylaşıyorlar!"diyor,bende O İŞ ÖYLE DEĞİL ! Diyerek yazıma başlıyorum.


Kameranızı tanıyın!

Ben fotoğraf çekimlerinde DSLR makine kullanıyorum,eğer elinizde makineniz varsa bunu çok iyi değerlendirmenizi,bütün detaylarıyla birlikte öğrenmenizi tavsiye ederim.
Eğer benim DSLR kameram yok normal kameram veya sadece cep telefonum var diyorsanız o zaman elinizde ki imkanları değerlendirerek cep telefonunuzun özelliklerini keşfederek ki bir çok yeni telefonda ISO,Diyafram vs bulunuyor,ne yapabileceğinize göz atın.

Işık-Reflektör!

Fotoğraf çekimlerinde ışık olmadan çekim yapmak biraz zor olabilir.Fakat iyi bir ışık fotoğrafı kaliteli yapar.Işığın nereden geldiğine bakın,en aydınlık ortam neresiyse oraya gidin şayet gün ışığında çekim yapıyorsanız.Ben çekimlerimde hem odama gelen gün ışığını hemde yapay ışığımı bir arada kullanıyorum.


Karanlık bir ortamda veya ışığın yetersiz olduğu,fotoğrafınıza gölge düştüğü anda Reflektör kullanabilirsiniz.Bu terimi yabancı bulanlar için; Işığı istediğimiz yere yönlendirmekle görevli olan bir ekipman. İnternet'te evde yapımıyla ilgili bir çok videoları mevcut.Bende evde kendim hazırlamıştım,çokta memnunum.

   
                            Reflektörsüz                                                                   Reflektörlü

Karşıdan çekim yaptığımda kullandığım yöntem bu şekilde,yer ve ortam değişebiliyor.
Fotoğraflarınızın temiz gözükmesi için sade bir arka fon kullanmanızı öneririm.


Temanızı oluşturun!

Ben bir sayfada özen ve düzeni çok severim,özellikle sayfanızın bir düzeni olursa sizin için avantajlı! Karışık birbiri ile alakasız görseller yüklemeyin derim bir çok kişi buna dikkat ediyor maalesef.Bunun için kendinize has bir temanız ve tarzınız olmalı,ilham alabilirsiniz,mesela pinterest-weheartit-tumblr gibi mecralardan.

Renk Uyumu

Temanızı seçtikten sonra bir diğer adım objeleri kombinleme ve renk seçimleri. Kısa ve net söylemek gerekirse birbiriyle alakasız (göz yoran) renkleri bir arada kullanmamaya dikkat edin.Kimi insanın da bu tarzı vardır ona birşey diyemem tabi. Ama mümkün olduğunca bu durumdan kaçın derim.
Renkleri kullanın.



Düzenleme 

Benim için en son ve en dikkat gerektiren adım düzenleme kısmı! Fotoğrafların kalitesini düşüren bir çok program bulunuyor,bu açıdan dikkat ederek kullanılması gerekir programların.
Ben ilk önce bilgisayarda fotoğrafları eleyerek seçimimi yapıyorum,daha sonra örneğin masada bir leke var bu lekeyi temizleyip işimi bitiriyorum.
Kimi zaman fotoğraflarım için sadece PicMonkey kullanırken kimi zaman telefonumdan FaceTune uygulamasını kullanarak beyazlatma işlemi yapıyor en son adım olarak SnapSeed programını kullanıyorum.
Bir çok kişinin VSCO kullandığını biliyoruz,fakat benim fotoğraflarımın kalitesini düşürdüğünü farkettiğimden beridir kullanmıyorum.
Photoshop kullanma imkanınız varsa onu da tercih edebilirsiniz fakat benim öyle bir imkanım olmadığı için alternatiflerim bunlar.


Düzenlenmemiş hali.

Düzenlenmiş hali*


 İşte böyle,gördüğünüz gibi uğraştırıcı ama sonuçları bir o kadar güzel işler bunlar.Fotoğrafçılık ile ilgili daha fazla yazı isterseniz bana sosyal medya hesaplarımdan ulaşabilirsiniz.Blog/Instagram ile ilgili bildiklerimi paylaşmak çok isterim. 

YORUMLARINIZI BEKLİYORUM !


BANA ULAŞIN !

INSTAGRAM : @Makeupbyece1
TWITTER     : @Makeupbyece
PINTEREST: @Makeupeg
 E-MAİL:Makeupeg1@gmail.com

You Might Also Like

0 yorum

Youtube

INSTAGRAM